Hvordan afslutter jeg et forløb?

Mange klienter spørger til varigheden af et forløb. Som beskrevet her er det vanskeligt at svare på. Din psykolog og dig kan dog løbende evaluere forløbet og drøfte, om det giver mening for dig at fortsætte. Det er desuden altid muligt at ”pause” forløbet og vende tilbage på et senere tidspunkt, hvis behovet opstår.

Hvis ikke du er tilfreds med forløbet, er det vigtigt, du giver din psykolog besked. Feedbacken kan vi bruge til at forsøge at tilpasse forløbet mere til dine ønsker og behov. Vi hjælper dig også gerne med at finde et andet sted, der kunne være mere relevant for dig, hvis du ønsker det.

Af forskellige årsager kan klienten selv ønske at afbryde et forløb. For nogle kan det dog være rigtig svært at fortælle det til psykologen. I stedet undlades måske at booke en ny tid, eller den kommende tid aflyses. Det kan også være, at klienten ikke besvarer psykologens mails, fordi klienten ikke ved, hvad han/hun skal sige. Problemet er, at nogle klienter så kan have svært ved at vende tilbage til psykologen på et senere tidspunkt, selvom de ønsker det, fordi de skammer sig over deres pludselige afbrydelse af forløbet. Det er vigtigt at understrege, at man altid er mere end velkommen til at henvende sig igen. Også selvom forløbet blev afbrudt lidt pludseligt. Vi ved, at der kan være mange grunde til beslutningen, og det har vi fuld forståelse for.